Home Theater Forum and Systems banner

1 - 4 of 4 Posts

·
Registered
4 Posts
Discussion Starter #1
Bonjour à tous,

Je précise que je suis novice et je commence par REW et dans le monde du Home cinema.

J'essaie de réparer mon subwoofer (B&W ASW610) en utilisant REW et un égaliseur.

Cet égaliseur sera utilisé dans un miniDSP 2x4HD

J'utilise le canal LFE sur le SW, les enceintes sont en SMALL / 80 (LCR B&W cinema7 4.2s)

Je viens de lire le sujet: "Egaliseur minimal, niveaux cibles et courbe de maison dure", ce qui est très intéressant, mais je dois admettre que je suis un peu perdu….

Voici la mesure SW (.mdat) ainsi que l'égaliseur que j'ai trouvé en essayant de ne pas avoir trop de filtres, mais je ne sais pas si les paramètres sont corrects? Pourriez-vous m'aider à trouver le réglage optimal pour cet égaliseur?

Merci de votre aide

·
Registered
4 Posts
Discussion Starter #3
Oupss sorry

Good morning all,

I specify that I am a novice and I start with REW and in the world of Home cinema.

I am trying to fix my subwoofer (B&W ASW610) using REW and an equalizer.

This equalizer will be used in a 2x4HD miniDSP

I use the LFE channel on the SW, the speakers are SMALL / 80 (LCR B&W cinema7 4.2s)

I just read the subject: "Minimum equalizer, target levels and hard house curve", which is very interesting, but I must admit that I am a little lost….

Here is the SW measure (.mdat) as well as the equalizer that I found while trying not to have too many filters, but I don't know if the parameters are correct? Could you help me find the optimal setting for this equalizer?

SW-EQ3.mdat

Thank you for your help

·
Registered
4 Posts
Discussion Starter #4
Can no one help or advise me?

Regarding the "Match Range" in my case what do you advise me 20/80 - 20/100 - 20/200?
Individual Max Boost:?
Overall Max Boost:?
Allow naroow filters belows 200 Hz: did I deactivate it?

Thank you in advance for your suggestions

1 - 4 of 4 Posts